سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری نشر نیوز


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در مرکز دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و خوب است بگوییم یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل با کمترین هزینه در امن ترین کشور کوچک جهان احتمالاً مهمترین چیز برای مهاجران است. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی کسب کنید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدرسه در قبرس شمالی به کودکان 4 تا 6 ساله اجازه می دهد تا به مدرسه بروند. پیش دبستانی برای 4 تا 5 سال اجباری نیست اما برای 5 تا 6 سال اجباری است.

آموزش پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی به همه کودکان ارائه می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که کودکان 5 ساله در آن شرکت می کنند. مرحله بعدی urta école یا دبیرستان (راهنمای سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد.

مرحله بعدی دوره چهار ساله دبیرستان است که دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای، دانشکده قدیمی ایران و ...).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

از نظر کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که به نحوی دارای اقامت دائم یا موقت در این کشور هستند، داده است. این بدان معنی است که هر کسی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی داشته باشد، می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی دولتی رایگان استفاده کند.

در این مدارس خدمات نیز رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین دریافت می کنند، برخی نه. هزینه کتاب و لوازم التحریر را دولت پرداخت می کند.

البته برخی از مدارس هزینه کاغذ را پرداخت می کنند. در اینجا کتاب هایی وجود دارد که به صورت رایگان بین همه دانش آموزان توزیع می شود.

در مدارس غیرانتفاعی هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. برای خدمات حمل و نقل هزینه جداگانه ای وجود دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره دهی در مقطع ابتدایی در مقیاس عالی از خوب تا متوسط ??انجام می شود و نیاز به بهبود دارد و در دبیرستان از 1 تا 10 نمره گذاری می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان به خوبی ترکی صحبت نمی کند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی صحبت نکند با مشکلی مواجه نخواهد شد. به این ترتیب قبل از تحصیل دوره های زبان ترکی را می گذراند و در صورت کسب نمره قبولی وارد کلاس می شود.

لطفا توجه داشته باشید که گذراندن دوره ترکی هزینه دارد، اما این هزینه بسیار ناچیز است (حدود 200 دلار در سال).

از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه زیادی در برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی بلد نیستند، دارند.

در مدارس دولتی سیستم همانطور که در بالا توضیح داده شد خواهد بود، اما مدارس بین‌المللی و غیرانتفاعی فقط در مدارس ابتدایی به زبان ترکی تدریس می‌شوند (برخی از مدارس ابتدایی غیرانتفاعی به زبان انگلیسی هستند، اما اکثر آنها به زبان ترکی هستند) در مدارس ابتدایی غیرانتفاعی. ، آزمون زبان وجود دارد. زبان ترکی به سختی مدارس دولتی رعایت نمی شود و در دبیرستان های غیرانتفاعی به طور کامل به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. آزمون ورودی به زبان های انگلیسی و ترکی در مدارس غیرانتفاعی شامل هزینه جداگانه نمی شود.

تحصیل در مدرسه ای در قبرس شمالی چه سودی برای آینده آنها خواهد داشت؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای حضور در دانشگاه از امتیازات ویژه ای برخوردار است، مثلاً با تخفیف شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود.

البته چه دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند و چه دانش آموزانی که در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزی که از دبیرستان به زبان ترکی فارغ التحصیل شده اند از این امتیاز استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحانی مانند آیلتس برگزار می کنند.

متقاضیان بسته به مدرکی که دریافت می کنند یا به تحصیل ادامه می دهند یا مجبور به گذراندن واحد زبان در کنار دوره می شوند یا باید یک یا دو ترم در کالج تخصصی زبان بخوانند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید دارای مدرک در رشته های تجربی یا ریاضی باشید. علاوه بر این، دانشگاه های مدیترانه شرقی و خاور نزدیک به میانگین دیپلم بالای 16 و دانشگاه بین المللی قبرس به طور میانگین بالای 14 نیاز دارند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط نیاز دارد. پروپوزال دکتری نیز باید آماده شود.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس شخصی 3.4 در زمینه سفید + مدرک گذرنامه معتبر مورد نیاز برای مقطع کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز درجه یک + اصل و ترجمه تایید شده درجه یک + کپی اصل مدرک و ترجمه مدارک مورد نیاز مقطع دوم

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد + کارشناسی ارشد اول با ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد با ترجمه معتبر + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و ریز نمرات در صورت وجود مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

بورسیه تحصیلی در قبرس

دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را برای محافظت از این کشور تشدید می کند. چیزی که در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت اهمیت دارد این است که دانشجو در واقع در حال تحصیل است.

به عنوان مثال فردی که به دلیل راحتی ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کند و در کلاس های درس شرکت نمی کند از دانشگاه اخراج می شود و زمانی که دانشجویی از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت برای مدت کوتاهی اجازه می دهد. یک ماه پس از خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج، هر روز جریمه می شود.

دانشجویی که در حین تحصیل مرتکب هر جرمی شود اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. لازم به یادآوری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید خانه یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی تدریس می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند.

تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند بسیار مفید خواهد بود. تنوع دروس در تمامی مقاطع بسیار زیاد است. و تدریس عموما به زبان انگلیسی خواهد بود.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را ارائه می دهند.

این دانشگاه ها مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس حضور داشته باشند اما می خواهند مدرک خود را از یک دانشگاه معتبر خارجی دنبال کنند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان پس از تایید در قبرس تحصیل خواهند کرد. باید شهریه اول دانشگاه را پرداخت کنند.

پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این مدرک شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی معتبر دانشگاه ما است و باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کند.

پس از ترخیص پلیس فرودگاه، دانشجو ویزای فرودگاهی سه ماهه دریافت کرد. وارد قبرس شمالی شوید، به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنید و برای اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست های اقامت به صورت آنلاین انجام می شود و دانشجویان می توانند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کنند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانش آموزان باید انجام دهند گذراندن یک آزمون پزشکی است که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان یورو برای دانشجویان گرامی به صورت رایگان انجام می شود.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین برای کیفیت آموزش: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی euromy دانشگاه EMU است. این فضای علمی در شهر فاماگوستا قرار دارد و دارای امکانات زیادی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه های علمی مجهز است. دانشجویان با ورود به این دانشگاه وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. در این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی از استخر تا غذای بین المللی فراهم شده است.


دانشگاه EMU روابط بسیار خوبی با تمامی مراکز علمی پیشرو جهان دارد. می تواند پلی امن و زیبا برای زندگی دانشجویی شما در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک علمی دانشگاه در سطح جهانی بسیار بالا شناخته شده است. جالب اینجاست که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم ایران هم هست.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50? بورسیه تحصیلی را به همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اگر او در دو ترم اول معدل کسب کند، ممکن است دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه 100% دانشگاه باشد. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های تخصصی خود را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

بهترین برای آموزش با کیفیت و ارزان، دانشکده پزشکی: دانشگاه ADAKENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزش اروپایی تاسیس شد که بیش از چهل سال سابقه در ساخت امکانات علمی با کیفیت بالا دارد. دفتر اصلی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. تیم موسس آداکانت با دانشگاه اوهایو کنت که یکی از بهترین مراکز این علم است، همکاری بسیار خوبی دارد.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه رشته در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

مجموع سریال: تقریباً 800 قسمت

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. انتخاب اول بسیاری از متقاضیان است.

امتیاز کلی: تقریباً 2200

بهترین برای تحصیل خلبانی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

بر اساس IAA، دوره های آزمایشی در دانشگاه آمریکایی گیرنه در حال توسعه و اجرا هستند. (مخفف International Aviation Academy). دوره های آموزشی بخش هوانوردی شامل مدیریت پرواز و خلبانی می شود.

شرایط ورود به دوره خلبانی:

داوطلبان باید گواهی سلامت درجه یک (کلاس-1) صادر شده توسط مرکز پزشکی مجاز هوانوردی را داشته باشند. این برگه باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) به رسمیت شناخته شود. گواهی سلامت مناسب تضمین می کند که دانش آموز در هنگام پرواز چند بار محدودیت سلامتی ندارد.

ارائه گواهی سوء پیشینه و گواهی سابقه پزشکی از کشور مبدا با ترجمه رسمی.

اسناد ثبت نام استاندارد شامل رونوشت مدارک تحصیلی، پاسپورت و عکس می باشد

هزینه گذراندن این دوره تقریباً هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

امتیاز کلی: حدود 6000

علوم دریایی؛ بهترین برای تحصیل در رشته مهندسی دریایی و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و دپارتمان علوم دریایی دانشگاه رشته های مختلفی از مهندسی گرفته تا شیلات را ارائه می دهد. البته اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی هستند.

سطح عمومی: حدود 8000

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه پرداخت می شود اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست آن را به دلار تبدیل کرده ایم تا قیمت ها واقعی تر باشد و با تورم لیر به مرور زمان تغییر نکند.

مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه است (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت).

غذای ماهیانه از 150 دلار و

سرگرمی برای بلیط فیلم دانشجویی: 1 دلار

چرخ دستی بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار به بالا

کرایه ماشین: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه سلامت عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

اقلام شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه های روزانه یک بسته تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - ناهار خوری: از 2 دلار تا 20 دلار

لوازم التحریر و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه سواری: 3 دلار (اتوبوس های دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

نکته منفی تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و دهکده های زیبا است که در مجموع جمعیت آنها کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار در قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنایع ساختمانی و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به کار آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت در پیمان شینگن قبرس شمالی و جنوبی: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی کار سختی نیست، اما تشریفات اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را انجام دهد.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

شما نیازی به منبع درآمد ندارید

به همراهان اجازه دهید در حین تمرین بمانند

کار موقت مجاز است

بیمه درمانی جامع و خدمات دانشجویی

امکان مقایسه واحدهای قدیمی

شرط سنی وجود ندارد

علاقه ای به بحث های آکادمیک ندارد

مدرک زبان خارجی لازم نیست

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. فاماگوستا شهر دانشجویی قبرس شمالی است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا بگوییم که تلفظ Magusa اشتباه است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا املای ترکی این شهر MA?USA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

موسی شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ??و از همه مهمتر وجود قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی در این شهر است. شهر

دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما ورود به این دانشگاه کار آسانی نیست و نیازمند تلاش دانشجو و درک دروس است.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها خدمات اتصال رایگان به طور منظم دارند. و همین مشکل باعث شده است که بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.