سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری نشر نیوز

اگر عفونت در 28 هفته? نخست بارداری رخ دهد، میتواند منجر به سندرم آبلهمرغان جنینی شود. پس از طی شدن سیر بیماری آبلهمرغان، ویروس میتواند تا 50 سال در بافتهای عصبی بدن بهصورت نهفته باقی میماند (بهطور مثال در ریشه? اعصاب نزدیک نخاع). خطر ابتلای نوزاد به این بیماری پس از قرار گرفتن در معرض عفونت در فاصله? 7 روز پیش از زایمان و تا 8 روز پس از آن، بیشتر است. این سردردها بسیار شبیه سردردهای تنشی می باشند. اگر به فکر تقویت جنین در ماه اول بارداری هستید باید بگوییم که در ماه اول بارداری، فرایند تشکیل و توسعه جنین تازهای آغاز میشود و این دوره بسیار حساس و مهمی برای رشد و سلامت جنین است. اگر مادر مصون باشد، این موضوع کمتر نگران کننده است. مکمل یدوناتال دارای آهن، فولیک اسید و ویتامین B12 است که از کم خونی در ماه هفتم بارداری جلوگیری میکند. در مورد افراد کوچکتر از 20 سال، از آسپیرین استفاده نکنید، زیرا امکان دارد نشانگان ری را به وجود آورد.

بر اساس آخرین ویرایش کتاب مبانی طب کودکان نلسون، دو گروه سنی زیر یکسال و بالای 13 سال، افرادی که به هر دلیل در حال استفاده از استروئید (برای مثال پردنیزولون) و همچنین افرادی که در حال مصرف آسپیرین هستند، نیاز به درمان ضدویروس (اسیکلوویر) دارند. تخم مرغ، میوه های خشک و شیر روزانه استفاده شود ؛ خوردن یک صبحانه سنگین یعنی اینکه، بدن شما تمام روز باید آن را هضم کند. مادران باردار در این دوران باید از ورزشهای پرخطر دوری کنند، در واقع انجام این ورزشها میتواند ریسک سقط جنین را بیش از قبل افزایش دهد. در این ماه از بارداری سیستم و اندام هایی از کودک در حال رشد بوده که به زنده ماندن او در دنیای بیرونی و خارج از رحم کمک بسیار می کند، برای مثال ریه های او شروع به تولید ماده ای به نام سورفکتانت(surfactant) می کنند که به ریه های او اجازه می دهد به درستی منبسط و منقبض شوند. نیازی به احساس محدودیت بیش از حد در دوران بارداری نیست، به استثنای برخی مواد مضر، تنها چند ماده غذایی هستند که باید در این دوران ممنوع شوند. پوستهها و دلمههایی که تاولهای شکسته و خالی شده را میپوشانند و چند روز دیگر بهبود مییابند.

برآمدگیهای صورتی یا قرمز (پاپول) که طی چند روز اول ایجاد میشوند. این ویروس نهفته ممکن است سالها بعد و در هر سنی، دوباره فعال شده و شکلی دیگر از این بیماری با نام زونا را ایجاد کند. مطالعات جدید نشان میدهند که مصرف هر نوع دارو از خانواده? داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و سایر قرصهای این خانواده در زمان ابتلا به بیماری آبلهمرغان میتواند منجر به عفونت ثانویه یا آسیب به بافت شود. اثرات روی جنین میتواند از نظر شدت از رشد ناکافی انگشتان دست و پا تا ناهنجاری شدید مقعد و مثانه متغیر باشد. در صورتی که به دیابت مبتلا هستید، پروپرانولول ممکن است ضربان قلب سریعی را که معمولاً در هنگام افت بیش از حد قند خون (هیپوگلیسمی) احساس می کنید، پنهان کند. اگر شرایط خاصی مثل فشار خون بالا، دیابت، سابق? سقط جنین یا هر مسئله دیگری دارید که فکر می کنید ممکن است در طول سفر با قطار شما را تهدید کند، حتماً با پزشک و یا مامای خود در این رابطه مشورت کنید. این تهوع می تواند نشانه های از وجود بافت زنده در بدن زنان باشد. پاراستامول، با یا بدون کدئین، عموما برای زنان باردار بی خطر در نظر گرفته می شود.

دیابت باردای ندرتا ممکنست همراه با افزایش شدید قندخون و علامتدار باشد که دراینصورت مادر نسبت به شرایط معمول بیشتر تشنه، گرسنه و دچار تکرر ادرار می شود ولی این ها علائم شایعی در زمان حاملگی هستند و الزاما نشان دهنده دیابت بارداری نیستند. این هورمون ها ممکن است بافت های همبند را نرم و شل کنند و در نتیجه مفاصل و رباط ها بین استخوان های لگن شل شوند. همواره این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که رشد جنین در سه ماه نخست بسیار سریع است. وقتی 5 ماه از زمان بارداری میگذرد، کم کم مادر میتواند حرکت جنین را در شکم خود احساس کند. عفونت آبلهمرغان در زنان باردار میتواند منجر به انتشار از طریق جفت و عفونت جنین شود. در دوره? بارداری خطرات مربوط به عفونت اولیه? آبلهمرغان برای جنین در شش ماهه? نخست بارداری، بیشتر است. در سه ماهه? سوم، احتمال بروز علائم شدید در مادر بیشتر است. بثورات و جوشهای شدید یا بثورات پوستی که کبود شده و یا خونریزی میکنند (بثورات هموراژیک). مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران وب سایت خود باشید.