سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری نشر نیوز


امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پیدایش ابزارها و توسعه عمر مکانیکی، استفاده از انواع وسایل در خانه فعال شده است. ماشین ظرفشویی یکی از ابزارهایی است که به ما در سرعت بخشیدن به این کار کمک می کند. وقتی انبوهی از ظروف کثیف در آشپزخانه دارید، نگران تمام شدن زمان و احساس خستگی بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی نباشید. این دو مزیت مهم ترین مزیت استفاده از ماشین ظرفشویی است.

فواید و تاثیر استفاده از ماشین ظرفشویی بر مصرف آب

هنگام شستن ظروف در وان ممکن است ناخواسته آب زیادی مصرف کنید و یکی از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صرفه جویی در مصرف آب است. به عنوان مثال، گزارش ها و میانگین ها نشان می دهد که برای شستن یک ظرف 14 لیتری با دست، 85 لیتر آب مصرف می شود، در حالی که شستن به همین میزان در ماشین ظرفشویی تنها 16 لیتر آب مصرف می کند. در برخی مدل ها این مقدار کمتر و حدود 10 لیتر است.

ظروف شسته شده با دست تمیزتر هستند یا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از آب گرم ظروف را بهتر تمیز و ضدعفونی می کند که در شستن ظروف با دست غیرممکن است و در نهایت می توان آنها را با آب گرم یا داغ و ظروف را در ماشین لباسشویی شستشو داد. شستشو با آب گرم انجام می شود و ظروف عمدتا ضد عفونی می شوند. همچنین میزان اکسیژن یا کلر موجود در قرص ها یا پودرهای ماشین ظرفشویی، ضدعفونی ظروف را کامل می کند.

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، ظروف خالی و شفاف می مانند، در شستن ظروف با دست، لبه های ظروف به خصوص چینی و کریستالی احتمال پر شدن بالایی دارند، اما در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی این شانس صفر است. یکی از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی براق و شفاف شدن ظروف می باشد که هنگام شستن ظروف با دست از آنجایی که عملیات شستشو توسط تسمه انجام می شود پس از چندین بار تکرار این عمل به تدریج ظروف دچار خراشیدگی و شفافیت اولیه می شوند. ظاهر می شود. حذف خواهد شد. آنها خود را گم می کنند و ظاهری کسل کننده دارند. اگر از مواد شوینده مناسب در ماشین ظرفشویی استفاده کنیم، همیشه ظروف روشن و براق خواهیم داشت. و نیازی به تعمیر ظرفشویی بوش نخواهد بود.


مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با سلامتی

وقتی ظروف را با دست می شویید، صابون روی پوست قرار می گیرد، در حالی که وقتی از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، صابون روی دست ها نمی رسد. بنابراین سلامت پوست به خطر نمی افتد. استفاده از ماشین ظرفشویی به افرادی که مشکلات سلامتی دارند و نمی توانند برای مدت طولانی بایستند کمک می کند و همچنین از ابتلا دیگران به آرتریت، واریس یا درد زانو جلوگیری می کند.

صرفه جویی در زمان و مواد شوینده

از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد. با فشار دادن دکمه هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی می توانید در زمان بیشتری صرفه جویی کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صرفه جویی در مواد شوینده است. وقتی ظروف را با دست می شوییم مقدار زیادی صابون برای شستن ظروف استفاده می شود اما وقتی ظرف ها را می شوییم این مقدار بسیار کمتر است. برای استفاده از خدمات بوش با ما در ارتباط باشید.