سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری نشر نیوز


تکنیک های تغییر شکل مو

رایج ترین روش های کاشت موی طبیعی در زیر به اختصار توضیح داده شده است. برای بررسی مقایسه ای روش های رایج، می توانید به بخش مقایسه روش ها مراجعه کنید:

فرآیند کاشت موی طبیعی به دو مرحله اصلی تقسیم می شود: برداشت و کاشت.

1. برداشتن گرافت (مو) از پشت سر:

به دو روش اصلی FUT و FIT (FUE) انجام می شود.

: پیوند واحد فولیکولی (FUT)

این روش شامل برداشتن یک نوار کامل از پوست از پشت سر به طول حدود 25 سانتی متر و عرض 2 سانتی متر است و سپس جراح دو طرف پوست را به هم می دوزد. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود، اما به دلیل خطر بالای عفونت در این روش، به دلیل نفوذ به لایه های عمقی پوست، این عمل باید در اتاق عمل و حفظ شرایط استریل و عملیات مطب انجام شود. و از کلینیک های کوچک باید به شدت اجتناب شود. این عمل با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار کاملا هوشیار است، بنابراین از داروهای ضد اضطراب، آرام بخش یا خواب آور استفاده می شود.

سپس رباط های برداشته شده توسط تکنسین با استفاده از چاقوی جراحی به قطعات کوچک تقسیم می شوند تا اینکه در نهایت به عنوان واحدهای فولیکولی به نام گرافت نامیده می شوند که هر کدام شامل یک تا چهار تار مو و یک پیاز مو، مقداری بافت پیوند شده، غدد چربی و یک عضله ارکتور پیلای است. شبکه عصبی عروقی تقسیم شده است.

از آنجایی که این روش به طور مکرر پوست را با تیغ برش می دهد و ممکن است به برخی از اجزای پیوند که همگی برای رشد مو ضروری هستند آسیب برساند، باید دقت شود که هنگام برداشتن نوار، آسیب به پیوند به حداقل برسد و باید آن را برش داد. به طوری که پس از کاشت، پیوندهای موی برداشت شده با درصد بالایی رشد کنند. از میکروسکوپ یا ذره بین به جای بزرگنمایی معمول برای جلوگیری از آسیب برش پیوند استفاده می شود، زیرا اجزای پیوندها ضعیف هستند و با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند.

یکی از مزایای این روش کاهش زمان عمل و افزایش سرعت عمل می باشد که امکان برجای گذاشتن نقطه در افرادی که به معایب آن حساس هستند تشکیل کلوئید یا گوشت اضافی در محل برش می باشد. بزرگترین امکان با انتخاب یک کلینیک مجهز با پزشک مجرب و اتاق عمل مجزا می توان از تمام این موقعیت ها جلوگیری کرد، زیرا با بریدن اعصاب بزرگ و عمیق پشت از عفونت جلوگیری می کند.

(FIT (پیوند جداسازی فولیکولی)

روش اصلی حذف موهای زائد، روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) است که به دلیل مهارت تجهیزات و به دلیل همین بی کیفیتی، طی سالیان متمادی جایگزین روش FUT شده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد ابزاری شگفت انگیز با نام جدید FIT به سرعت در میان مشتریان باز شده و به وضعیت فعلی خود نزد پزشکان رسیده است، بسیاری از پزشکان روش کار خود را از طریق FUT به FIT تغییر داده اند.

FIT جدیدترین روش کاشت مو و جدیدترین روش کاشت مو در اروپا و آمریکا می باشد که شامل کاشت مو یکی یکی از پشت سر با سکته ای خاص می باشد. در این روش فقط لایه درم اطراف فولیکول مو به قطر 1 میلی متر بریده می شود و کل واحد فولیکولی یا گرافت به همراه تمام زائده های آن با بیرون کشیدن ساقه مو از روی پوست جدا می شود. ، به دلیل پردازش اندک پیوند و عدم نیاز به جداسازی و تکه تکه شدن قطعات، احتمال آسیب بسیار کم است. همچنین اگر در حین کار موها کوتاه شود، نمودار بیرون نمی آید. پس از مدتی مو از پشت سر رشد می کند و بیمار بدون ریزش مو می شود در این روش به دلیل عدم نفوذ ابزار در قسمت های عمقی و عدم نیاز به جراحی، این خطر وجود دارد. عفونت نیز بسیار کوچک است. به دلیل جریان خون کم و نیاز کم به سرم، برای اکثر بیماران سرم تجویز نمی شود.

مزیت این روش عدم نیاز به جراحی و در نتیجه خونریزی و درد کمتر حین و بعد از عمل، عدم وجود خط بخیه در پشت سر و بهبود سریعتر زخم ها است. . تا چهار روز بعد از عمل، خطر عفونت کاهش می یابد و بیمار به راحتی پذیرش می شود، از معایب آن می توان به طولانی بودن مدت عمل اشاره کرد.

فرآیند برداشت کوچک شامل سه مرحله زیر است:

نحوه ترکیب کردن:

روش ترکیبی تکنیک و روش 3 اصلی برداشت نیست بلکه ترکیبی از دو روش اصلی FUT و FIT است که ماهیت این روش واقعاً FUT است و از آنجایی که اکثر افراد قادر به انجام FUT دو مرحله ای نیستند برای جبران برای این عیب، FIT یک یا دو مرحله همزمان با یک FUT در همان روز یا روز بعد انجام می شود.

از مزایای آن می توان به طور جداگانه به موهای پرپشت در مقایسه با روش های FUT و FIT اشاره کرد. معایب این روش مشابه روش FUT است، به جز اینکه از نظر مدت عمل، عمل طولانی تر است و ممکن است دو یا حتی سه روز طول بکشد. این کار باید به طور مداوم انجام شود. اگرچه این روش از نظر هزینه روش گرانی است اما با توجه به اینکه میزان کاشت مو در این روش بسیار زیاد است انجام آن منطقی تر است. این روش به تنهایی با روش FUT مقایسه می شود.

روش حذف موهای زائد بدن (BHT):

در این روش از موهای سینه یا پا برای پرپشت شدن موهای سر استفاده می شود. اپیلاسیون بدن (کاشت موی بدن) با تکنیک FIT انجام می شود، بنابراین ماهیت اصلی این روش نیز FIT است. یکی از مزایای آن این است که هنگام استفاده همراه با FIT، موها کمی ضخیم تر می شوند. معایب آن. همچنین می توان به دوگانگی مو به دلیل وجود انواع مو در سر و بدن اشاره کرد.

روش کاشت مو با ماشین (AHRS):

کاشت مو با کمک دستگاه یا جراحی ترمیم خودکار مو، از موتور چرخشی مشابه موتوری که در دندانپزشکی استفاده می‌شود برای سوراخ کردن کاشت در پشت سر استفاده می‌کند. ماهیت این روش بر اساس روش FIT است. از جمله نقاط ضعف آن؛ شکنندگی در حین کار؛ عدم دقت و هوش انسانی می تواند به آسیب قلم و برش بیش از حد اشاره کند. از مزایای آن می توانیم اضافه کنیم. سرعت عمل.

 

ادامه: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز